التسجيل تعليمات
ar ···
الترجمة Context التصريف مرادفات
نضم Reverso
الإعلان
الإعلان
الإعلان
قد يتضمن بحثُك أمثلة تحتوي على تعبيرات سوقي
قد يتضمن بحثُك أمثلة تحتوي على تعبيرات عامية

الترجمة "الاشهار" في الإنجليزية

publicity
advertising
and shaming
وهذا الاشهار يمكن أن يتخذ شكل تسجيل لاتفاق الضمان وتكون لـه آثار أساسية.
This publicity may take the form of registration of the security agreement and have constitutive effects.
غير أنه قيل ان الكتابة ستلزم مهما كان شكل الاشهار.
It was stated, however, that writing would be necessary, irrespective of the form of publicity.
ويصدر مجلس أخلاقيات الإشهار آراء الخبراء لدى طلبها.
The Council of Ethics in Advertising issues expert opinions on request.
وقد وجد مجلس أخلاقيات الإشهار عدة إعلانات منافية لممارسة التسويق الجيد.
The Council of Ethics in Advertising has found several advertisements to be contrary to good marketing practice.
وفي بعض تلك النظم، يُشترط هذا التصديق بدلا من الاشهار بواسطة التسجيل.
In some of those systems, such certification is required instead of publicity by registration.
وردا على ذلك، لوحظ أن التكلفة الاجمالية ربما تكون أعلى في حالة عدم وجود الاشهار.
In response, it was observed that the overall cost was probably higher in the absence of publicity.
وفي غيبة الاشهار، يضطر الدائنون المضمونون أن يعتمدوا على تأكيدات المدينين أو أن يجروا استفسارات واقعية واسعة النطاق.
In the absence of publicity, secured creditors must rely on debtor assurances or undertake extensive factual inquiries.
5- وفي سياق الأموال الثابتة، أشبعت إلى حد كبير الحاجة إلى الاشهار بواسطة انشاء سجل علني.
In the immovables context, the need for publicity has been largely satisfied by the establishment of a publicly accessible registry.
63- قيل انه ينبغي النظر أيضا في طرائق الاشهار الأخرى غير تلك التي يتناولها حاليا الفصل المتعلق بالاشهار.
It was stated that modes of publicity other than those currently discussed in the chapter on publicity should also be considered.
2- فأولا، يمكّن الاشهار الدائنين المضمونين من التحقق مما إذا كانت الموجودات ذات الصلة سبق لها أن رهنت كضمان لصالح دائن سابق، كي يتسنى لهم تقدير ترتيبهم في الأولوية ازاء الحقوق الضمانية المنافسة.
First, publicity enables prospective secured creditors to ascertain whether the relevant assets have already been charged with security in favour of a prior creditor, so as to be able to assess their priority ranking as against competing security rights.
غير أن عنصر الاشهار الاضافي يمكّن الدائنين غير المضمونين من أن يقدّروا بمزيد من الكفاءة ما إذا كانت هناك أية قيمة متبقية غير مرهونة في موجودات المدين تكفي للوفاء بمطالباتهم هم.
However, the added element of publicity enables unsecured creditors to more efficiently assess whether there is any unencumbered value left in a debtor's assets to satisfy their own claims.
وفي حين أن ذلك يستلزم بالضرورة تحليلا أكثر شمولا لآثار الضمان بالنسبة للأطراف الثالثة، فقد تركت المناقشة المستفيضة للعلاقة بين الاشهار والأولوية للفصل المنفصل الخاص بالأولوية.
While this necessarily requires some more general analysis of the third-party effects of security, a complete discussion of the relationship between publicity and priority is left to the separate chapter on priority.
وقيل ان ذلك النهج سيكون مستندا إلى تمييز واضح بين الاشهار والكتابة، على الرغم مما للكتابة من آثار على الأطراف الثالثة.
It was stated that such an approach would be based on a clear distinction between publicity and writing, notwithstanding the third-party effects of writing.
وفضلا عن ذلك لوحظ أنه من الضروري تضمين الفصل مناقشة أكثر تفصيلا لما تنطوي عليه كافة النظم المختلفة من مزايا ومساوئ ذات الصلة فيما يخص الاشهار.
In addition, it was observed that the chapter should include a more detailed discussion of the relevant advantages and disadvantages of all the various systems with respect to publicity.
وهذه القاعدة ستعني ضمنا أن مسائل الانشاء تظل محكومة بالقانون الناظم الأصلي، في حين أن الاشهار سيحكمه بعد التغيير قانون الدولة التي سنت التشريعات.
This rule would imply that creation issues continue to be governed by the initial governing law while publicity would be governed, after the change, by the law of the enacting State.
ويختتم الفصل ببحث مسألة ما إذا كان ينبغي أن يكون الاشهار شرطا أساسيا لفعالية الضمان بين الطرفين أو تجاه الأطراف الثالثة فقط.
The chapter concludes by examining the question of whether publicity should operate as a precondition to the effectiveness of the security between the parties, or only against third parties.
وفي غيبة الاشهار يكون مصدر المعلومات الوحيد هو المدين، الذي قد لا يكون مصدرا متعاونا أو موثوقا به، الأمر الذي يرغم الدائنين على الشروع في اجراءات انفاذية قد يتضح أنها عديمة الجدوى.
In the absence of publicity, the only source of information is the debtor who may not be a cooperative or reliable source, forcing creditors to initiate what may turn out to be futile enforcement proceedings.
وفي هذا الصدد، لوحظ أن أحد الافتراضات العملية الجوهرية في مشروع الدليل يفيد بأن الاشهار هو أكفأ سبيل لحماية الأطراف الثالثة، ولا سيما في حالة الحقوق الضمانية غير الحيازية.
In that connection, it was noted that one of the fundamental working assumptions in the draft Guide was that publicity was the most efficient way to protect third parties, in particular in the case of non-possessory security rights.
وذُكر أيضا أن مشروع الدليل ينبغي أن يؤكد على أن لبعض الدول ذات القانون المدني خبرة طويلة في مجال السجلات الخاصة بالموجودات التي تركز على الاشهار بدلا من التركيز على تسبيق التاريخ احتياليا.
It was also stated that the draft Guide should emphasize that some civil law countries had long experience with asset-specific registries focusing on publicity rather than on fraudulent ante-dating.
وعلاوة على ذلك، ذُكر أن المصطلحات المستخدمة في هذا الفصل مصطلحات تحتاج ربما إلى أن يُعاد النظر فيها لتعكس على نحو أفضل مختلف معاني مصطلحي "الاشهار" و"التسجيل".
Moreover, it was said that the terminology used in the chapter might need to be reconsidered to better reflect different understandings of the terms "publicity" and "registration".
لم يتم العثور على أي نتائج لهذا المعنى.

النتائج: 198. المطابقة: 198. الزمن المنقضي: 103 ميلّي ثانية.

كلمات متكررة 1-300, 301-600, 601-900, مزيد

عبارات قصيرة متكررة 1-400, 401-800, 801-1200, مزيد

عبارات طويلة متكررة 1-400, 401-800, 801-1200, مزيد

تم تطويره من قِبل Prompsit Language Engineering for Softissimo