Register Help
en ···
Translation Context Conjugation Synonyms
Join Reverso
Advertising
Advertising
Advertising
These examples may contain rude words based on your search.
These examples may contain colloquial words based on your search.

Translation of "tributaires des produits de base" in English

commodity-dependent
dependent on commodities
commodity dependent
CDDCs

Suggestions

À cet égard, de nombreux pays tributaires des produits de base en sont les bénéficiaires.
Many commodity-dependent economies are beneficiaries in this respect.
Dans le même ordre d'idées, la communauté internationale doit aider les pays tributaires des produits de base.
In this context the international community must assist commodity-dependent countries.
La Commission note que de nombreux pays en développement continuent d'être tributaires des produits de base pour leurs recettes d'exportation.
The Commission notes that many developing countries continue to be dependent on commodities for their export earnings.
Les pays les moins avancés doivent devenir plus autonomes et moins tributaires des produits de base, et se concentrer sur les secteurs économiques à valeur ajoutée non agricoles.
The least developed countries need to become more self-sufficient and less dependent on commodities, and to develop more diversified value-added economic sectors in addition to agriculture.
Il cerne aussi certains des principaux obstacles que rencontrent les pays en développement tributaires des produits de base.
It also identifies some of the key challenges facing commodity-dependent developing countries.
L'Ouganda illustre à bien des égards l'expérience des pays pauvres tributaires des produits de base.
Uganda in many ways typifies the experience of commodity-dependent poor countries.
Son gouvernement partage les préoccupations des pays tributaires des produits de base concernant l'accès aux marchés à des conditions préférentielles.
Her Government shared the concerns of commodity-dependent countries regarding market access on preferential terms.
L'aide au commerce est un outil essentiel pour permettre aux pays en développement tributaires des produits de base de tirer parti des marchés mondiaux.
Aid for trade is a crucial instrument for enabling commodity-dependent developing countries to enjoy the benefits emerging in world markets.
Les pays en développement tributaires des produits de base doivent faire face à des problèmes complexes qui vont de l'instabilité des prix à la concentration des entreprises.
Commodity-dependent developing countries are confronted with complex problems ranging from price volatility to corporate concentration.
Quelques pays africains à faible revenu tributaires des produits de base ont également établi (ou envisagent d'établir) des bourses de marchandises.
A few low-income commodity-dependent African countries have also established (or are contemplating establishing) commodity exchanges.
De nombreux pays en développement tributaires des produits de base n'ont pas la capacité de tirer parti des débouchés commerciaux potentiels.
Many commodity-dependent developing countries do not have the capacity to benefit from potential market openings.
Elle expose aussi brièvement quelques-unes des conséquences de cette évolution pour les pays en développement tributaires des produits de base.
This background note also briefly examines some of the implications of these market developments for commodity-dependent developing countries.
II. Mesures commerciales pour renforcer la compétitivité dans les pays en développement tributaires des produits de base
II. Trade measures for enhancing competitiveness in commodity-dependent developing countries
L'accent devrait être mis de façon concertée sur les difficultés rencontrées par les pays en développement tributaires des produits de base.
A concerted focus should be put on the difficulties faced by commodity-dependent developing countries.
L'avenir reste donc incertain en ce qui concerne les recettes d'exportation des pays qui sont tributaires des produits de base.
The prospects of export earnings of commodity-dependent economies thus remain clouded.
Les fluctuations des prix sont sources de problèmes pour les pays tributaires des produits de base, aux niveaux macro et microéconomiques.
Price instability causes problems for commodity-dependent countries at both the macro and micro levels.
Les deux produits sont vitaux pour l'économie de nombreux pays en développement pauvres tributaires des produits de base.
Both commodities are of critical economic importance to many poor commodity-dependent developing countries.
Cette politique a été adoptée par plusieurs pays en développement tributaires des produits de base à différentes époques et avec plus ou moins de succès.
This policy has been adopted by several commodity-dependent developing countries at different points in time with varying levels of success.
La plupart des pays du continent n'avaient pas pu se diversifier vers le secteur manufacturier et restaient très tributaires des produits de base.
Most countries in the region had been unable to diversify into manufactured exports and remained highly commodity-dependent.
La plupart des pays les moins avancés étant tributaires des produits de base, il est urgent de parvenir à un accord global sur les subventions agricoles.
As most least developed countries were commodity-dependent, it was of urgent importance to reach a global agreement on agricultural subsidies.
No results found for this meaning.

Results: 319. Exact: 319. Elapsed time: 173 ms.

Word index: 1-300, 301-600, 601-900, More

Expression index: 1-400, 401-800, 801-1200, More

Phrase index: 1-400, 401-800, 801-1200, More

Developed by Prompsit Language Engineering for Softissimo